Esport kurzus

"Ne menjen a tanulás a játék rovására!" - Esport kutatási kiáltvány 2018

Hatókör: a játéktól a Magyar Nemzeti Mesterséges Intelligenciáig

esport.jpg PTI BSc, Neptun kód: INBPM9928L, 2 óra labor, 3 kredit (speciális ismeretek), előfeltétel: INBPM0212 (prog1). A képen a 18/19 tanév laborközössége.

Az oktató esporthoz, gaminghez köthető aktivitása

A programzás és az esport nem triviális kapcsolata

A programzás és a mesterséges intelligencia nem triviális kapcsolata

Laborgyakorlatok

2018/19/1, magyar, 19 fő

A programozással "szimbiózisban" képzeltem el a tárgyat, ami nem a fősodorvonalbeli megközelítés, nem vitás (sem a játékosok, sem a programozók körében, általában meg pláne nem az). Viszont amit ma tudunk az esportról mint jelenségről, annak olyan időfejlődése is lehet, amelyben már az lesz - ez az én ars poeticám. Ezt szolgálja a játék-szervezés-elemzés-programozás szerkezet https://arato.inf.unideb.hu/batfai.norbert/NEMESPOR/ONK2017/ONK_esport_poster_BN.pdf kialakítása.

Játék

1. labor, szept. 14

2. labor, szept. 21

3. labor, szept. 28

4. labor, okt. 5

Szevezés és elemzés

A következő három laboron alakítsd ki vagy a saját, vagy alakítsátok ki a kurzus jelen szemeszterének Twitch csatornáját és ott a heti bontásnak megfelelően mindenki streameljen egy játékot, vagy játékának egy részletét. Használjátok fel a következő logókat a közvetítéseken:

Streamelő laborok, 5.-7.

5. labor, okt. 12
6. labor, okt. 19
7. labor, okt. 26

Elemző és versengő laborok, 8.-10.

Amit eddig én szerveztem ("a játszást"), azt most Nektek kellene!

A következő három laboron próbáljunk az előző három hét tapasztalatai alapján kurzusbeli tornákat rendezni, a 0 A.D., LoL, CoC, CR csokorból csak azokat a játékokat választva, ahol az előző három hét megmutatta, hogy életképes lehet.

Legizgalmasabb az lenne, ha kurzusközi online meccset, pl. a KAPCSOLAT - Esport kurzusok scrim ligája csopiban) is tudnánk szervezni, nyilván nem a labor időpontjában, hanem amikor alkalmas.

Ha ez mégsem sikerülne, akkor az alábbi bontás mutatja az alapértelmezett tematikát.

8. labor, nov. 9
9. labor, nov. 16

A Testnevelési Egyetem LoL csapata, Szabella Olivér és Nágl Roland közbenjárásával volt szíves meccselni a kurzus Koós Zoltán szervezte és vezette csapatával:

10. labor, nov. 23

Programozás

Amit eddig játékosként csináltunk, azt kéne most egy ágensbe programozni, azaz, hogy egy program csinálja ugyanazt! (Mellékes kérdés, hogy a humánnál jobb játszó MI-k milyen hatással lesznek az "otthoni esport"-ra?)

A jelen MI forradalom, melyet pl. a 3 Deepmind-os Nature cikk indikál, erősen kapcsolódik a játékokhoz. Az első Nature cikk, az Ataris, még csak témájában, ám mára már a (Artificial general intelligence - AGI) kutatás módszertanában is megjelentek a játékok. Minden nagyhoz köthető egy vagy több nagy cím:

A programozó szempontjából ez ágens programozás, ami ráadásul jóval egyszerűbb, mint például a Robotfoci, Robocup ágens programozása volt ("nincs új a Nap alatt"? korábban mi is foglalkoztunk a 2D RCSS, mint a "legreálisabb" foci szimulátorral, Javaban illetve C++-ban is. Sőt, magam is próbáltam egy saját ágens programozási platformot beizzítani: rubocar (OOCWC), Traffic Simulation based on the Robocar World Championship Initiative)

A következő laborokon az említett nagyok jelenlegi MI kutatásainak sodorvonalába igény szerint a DeepMind Lab, a Minecraft és a Starcraft és társaik ágens programozási példáiba pillantunk bele.

11. labor

bhsm.png pöccre ment az install Linux alatt az alábbi megjegyzésekkel:

Steve1_4.png

12. labor

dml2.png

13. labor

vd2.png

14. labor

Marx György: "Minden számítógép-pedagógus tudja a világon, hogy játékokkal kell kezdeni" - Gyursuló idő, Typotex, 93. old.

Támogatók

Debrecen, 2018. nov. 23, Dr. Bátfai Norbert