Esport kurzus tematika

Évfolyam: 2019/2020 tanév/1. szemeszter, Dr. Bátfai Norbert
https://arato.inf.unideb.hu/batfai.norbert/esport/

Péntek 8-10 M207, 10-12 M203.

Tartalom

Esport kurzus tematika. 1

1 hét – „Felmérés”. 2

„Esport” kérdőív. 2

BrainB. 2

SMNIST. 2

2. hét – „Bemelegítés”. 2

Sport-e az e-sport?. 3

3. hét – „Elkezdek LoLozni!”. 3

A kultúra jövője. 3

4. hét – „DEAC-Hackers”. 4

Esport szervezés. 4

5. hét – „Elkezdek CoCozni!”. 5

Esport termék. 6

6. hét – „Elkezdek Royalozni!”. 6

Szerezz személyes élményeket 6

7. hét – „Elkezdek streamelni”. 7

Esport termék folytatás. 7

Az Esport mögött?. 8

8. hét – „Edzőség”. 8

Edző vagy. 8

9. hét – „Milyen játékot fejlesszünk?”. 9

Fejlesztő vagy. 9

10. hét – „Milyen játékot fejlesszünk 2?”. 9

Kreatív vagy. 9

11. hét – „Elkezdek Minecraftozni!”. 9

12. hét – „Westworld”. 10

14. hét – A félév lezárása. 10

 

 

1 hét – „Felmérés”

„Esport” kérdőív

A kurzusbeli kérdőívek kitöltése és beküldése (határidő a kurzus napjának estéje).

BrainB

NEMESPOR BrainB Test 6.0.3 érték. Ez egy általunk fejlesztett benchmark progi[1]. Mit mér? A választ itt találod: http://www.cs.ubbcluj.ro/~studia-i/journal/journal/article/view/33 Mérésre jelen pillanatban egy Windows (PC) bináris kiadást használunk[2], mely kicsomagolása után a release könyvtárának BrainBS6-WinTest-nbatfai_entropy-v11.exe nevű állományát lehet futtatni, mely teljes képernyős módban indul, s 10 percen át kell a Samu Entropy dobozon tartani az egeret, a bal egérgomb folyamatos nyomva tartása mellett. 10 perc után a program automatikusan kilép és az indítás helyén külön könyvtárba helyezi a mérési eredményeket tartalmazó txt állományt, melyből most a „U R about” kezdetű mező lehet érdekes. Például U R about 6.37927[3] Kilobytes. Az eredmény txt állományt a kérdőívben leírtaknak megfelelően kérem a kérdőív mellé csatolni.

SMNIST

SMNIST for Humans. Ez egy általunk fejlesztett benchmark progi. Mit mér? A választ itt találod: https://arxiv.org/abs/1906.12213. Innen tudod letölteni Andriodos rendszeredre: http://smartcity.inf.unideb.hu/~norbi/SMNIST/SMNISTforHUMANS/Exp3/. Ha már úgy érzed, kimaxoltad, akkor egy olyan screenshotot készíts, amin látszanak a számok. A képet a kérdőívben leírtaknak megfelelően kérem a kérdőív mellé csatolni.

2. hét – „Bemelegítés”

A laborra felkészülve:

·       Olvassuk el ezt a „prekurzus” posztert: https://arato.inf.unideb.hu/batfai.norbert/NEMESPOR/ONK2017/ONK_esport_poster_BN.pdf

·       Fussuk át ezt a feljegyzést: „Sport-e a programozás, programozás-e az esport?” https://arato.inf.unideb.hu/batfai.norbert/esport/SportProgEsport.pdf

·       Esport reformáció, https://progpater.blog.hu/2018/07/19/esport_reformacio

·       Magyar Nemzeti Mesterséges Intelligencia, https://bhaxor.blog.hu/2019/07/31/lehet-e_a_magyar_a_mesterseges_intelligencia_nyelve

·       A labor első fél órájában:

o   Elevenítsük fel pár szóban a Leet kódolót (p1)!

o   Majd a laboron „olvassuk” el ezt a híres (YBC 7289) leletet: http://www.math.ubc.ca/~cass/Euclid/ybc/ybc7289-1.jpg

o   Aztán meg ezt a képet: https://m.blog.hu/bh/bhaxor/image/pr3.png

Sport-e az e-sport?

A téma tárgyalása. A kurzus értelmezésében nem az, hanem meghaladja azt, hiszen a kultúra egy egészen más szintjén zajlik (sokan mások szerint, számos okból meg igen). Érdemes-e a görög-római kultúrában gyökerező sport adminisztrációt átvenni az esportba? A kurzus értelmezésében nem, hiszen … (sokan mások szerint, számos okból meg igen).

A maradék egy óra LoL, CoC, CR és 0 A. D. install.

A második labor választható feladatai:

-          Közös hálózati (legalább 2 kurzusbeli humán játékossal) játék a 0 A.D.-vel (5 pont, ha van róla felvétel: stream, VOD vagy rövid kézi „verk” videó, esetleg több fotó, határidő a labor).

-          Szervezz hálózati játékot a 0 A.D-vel baráti vagy családi körben (10 pont, ha van róla felvétel: stream vagy VOD, határidő a labor utáni hétvége). Lásd pl.: https://youtu.be/XJ3_cT1ZWdg

-          Tutoriáld a LoL-t kezdőknek a laboron kivetítve (kezdő, aki azt írta a kérdőívbe, hogy sosem játszott a LoL-al, tutor az lehet, aki 60-as szint felett van már, 10 pont a tutornak, 3 pont a tutoriáltaknak)

-          Tutoriáld a LoL-t egy általános iskolásnak (10 pont, ha van róla stream, ami át van mentve a YB-ra is videóban, hogy megmaradjon, határidő a labor utáni hétvége)

-          Ha még soha nem LoLoztál, kezd el a laboron, regelj az EUNE-n és nyomd le a tutoriált, meg pár szintet (5 pont, határidő a labor, szintekre a labor utáni hétvége).

-          Ha még nem CoCoztál, kezd el a laboron, regelj, nyomd le a tutoriált, meg izzítsd be a CC-t (5 pont, határidő a labor, CC-re a labor utáni hétvége).

-          Ha még nem „royaloztál”, kezd el a laboron a CR-t, regelj, kezd el játszani (5 pont, határidő a labor utáni hétvége).

-          Streamelj egy olyan játékmenetet, amelyet azzal a játékkal játszol, amire a kérdőívben azt írtad, hogy sosem játszottál vagy játszanál vele (12 pont, ha van róla stream, ami át van mentve a YB-ra is videóban, hogy megmaradjon, határidő a kurzus végi elszámolásig).

A pontok adminjához a stream, videó címeket, a „bizonyíték fotókat” a KAPCSOLAT fb csoportba kérem határidőig, hogy tudjam számszerűsíteni! Párhuzamosan az egyénre szabott feladatokat is iteráljuk és azokat is kiírom nyilvánosra is, de csak tájékoztató jelleggel, az ilyen feladatokat mindenkinek egyénileg kell egyeztetnie!

3. hét – „Elkezdek LoLozni!”

A laborra felkészülve:

·       Beszélgessünk a https://progpater.blog.hu/2018/07/19/esport_reformacio 4. téziséről, ha az Arthur C. Clarke: „A gyermekkor vége” című könyvet nem is olvastuk, legalább a megegyező című https://www.imdb.com/title/tt4146128/ mini (3 részes) sorozat feldolgozását nézzük meg!

·       Nézzük meg ezt a szitut 2:40-től: https://youtu.be/XdN67NuhMW4

·       Alapítsunk egy LoL csapatot a laborközösségben, mely képviseli majd a labort a laborok közötti tornán!

A kultúra jövője

Átalakítja-e az esport az agyat, a társadalmat? A kurzus értelmezésében igen… kezdjünk az YBC 7289 lelettel, aki nem ismeri: https://youtu.be/0uz_ySREAug

A maradék egy óra a LoLozás elkezdése.

A harmadik labor választható feladatai:

·       Csak párban: a pár egyik tagja legyen 30-as szint fölötti (tutor), a másik alatti (tutoriált). A tutor készítse fel a tutoriáltat, hogy a tutoriált egy hősének képsségeit és ultiját mutassa be egy rövid streamben. Itt a minta, ahol magam Morde akkori ultiját mutatom be, ennél jobb legyen! https://youtu.be/JRfoPsLC8Sw (12 pont fejenként, határidő a laboron vagy a labor utáni hétvége, ha a laboron csak a tutoriálás történik meg és a tutoriált csak maga[4] streamel, akkor neki 12, a tutornak csak 6 pont)

·       Csak párban: keressetek és posztoljátok ki a KAPCSOLAT-ban a 2:40-től: https://youtu.be/XdN67NuhMW4 hasonló nevezetes szitukat (3 pont fejenként, egyszer számolható el, azaz max. 1x3 pont, határidő a laboron vagy a labor utáni hétvége)

·       Alakítsatok alkalmi LoL csapatot és scrimmeljetek egy 5v5-öt a sztenderd szurdokban (játékosnak 10 pont, aki specteli, annak 4, egy meccs vagy spectelés számolható el egy hallgatónak, stream legyen a meccsről és megosztani valahol, spectelőknek screenshot)

·       6 pont a könyv elolvasása, 3 a film (elszámolásban egymást kiüti).

 

4. hét – „DEAC-Hackers”

A laborra felkészülve:

·       Olvassuk el: http://real.mtak.hu/79218/1/it_2018_1_9_batfai_et_al.pf

Esport szervezés

Szükséges-e az amatőr sportolói szerződés feletti szinteken szervezni az esportot? A kurzus értelmezésében nem, de a világ biztosan nem ebbe az irányba fog haladni, hanem pl. éppen a foci mintájára…

A laboron vessük össze a T. L. Taylor, Raising the stakes[5] könyvben szereplő profi esport szerződést (251-261 old.) és a DEAC-Hackers amatőr sportolói sportszerződését (melyet pl. a DEAC-Hackers fészes előszobájában feltötve a fájlok között[6] találtok meg).

 

A negyedik labor választható feladatai:

·       Jelenítsd meg valamilyen webes felületen a múlt laboron szervezni kezdett laborközösségi „top” egyetlen LoL csapatot! (2 fő csinálhatja együtt, határidő az 5. labor, 5 pont, aki kiposztolja a KAPCSOLAT-ba a címet és az 5. laborig a legtöbb lájkot kapja +10 pont)

·       Jelenítsd meg a DEAC-Hackers versenytevékenységét 1 1 oldalas igényes pdf dokumentumban, használj LaTeX-et, valamilyen spéci csomaggal, pl.: http://mirrors.ctan.org/macros/latex/contrib/tcolorbox/tcolorbox.pdf (határidő az 5. labor, 5 pont, aki kiposztolja a KAPCSOLAT-ba a címet és az 5. laborig a legtöbb lájkot kapja +10 pont)
az adatok:

Játék: Dátum: Verseny: URL: Csapatnév/Tagok: Közvetítés/videó: Eredmény:, pl. „SQL” táblából itt vannak az adatok:
pl.: 3     CR         2019.10.27        Clash Royale 1on1 Open Cup #1 Hungary

·       https://play.eslgaming.com/clashroyale/global/clashroyale/open/1on1-cup-1-hungary/              Bátfai Norbert  NorbertBatfai              https://play.eslgaming.com/clashroyale/global/clashroyale/open/1on1-cup-1-hungary/
Az én megoldásom:

·       Alapítsatok kurzusközösségi CoC klánt! (határidő a labor, minden tag 5 pont)

·       Mutasd be a klánod egy VOD-ban, készítsd pl. a Google Play-on keresztül, ahogyan én pl. ezt: https://youtu.be/HPXJSWYpZqE a videót premierben a Twitch-en mutasd be, de aztán töltds fel a YB-ra is! (10 pont, határidő a labor utáni hétvége)

·       Készíts valamelyik DEAC-Hackers középvezetővel közös videót a YB-ra, melyben bemutatjátok a játékotok DEAC-Hackers-es közösségét (10 pont határidő: 5. laborig, legtöbb lájkot kapó a KAPCSOLAT-ban +10 pont)

·       Mutasd be egy streamben a 0. A.D. ebbeni újdonságait: https://wildfiregames.com/forum/index.php?%2Ftopic%2F27000-0-ad-development-report-may-%C2%A0august-2019%2F&fbclid=IwAR1QgFWe8JZKapIVKuBOGaeeQuc2P9u0bfX0s92z2kGe0uO7YzkG79CKXYs (10 pont, határidő a labor utáni hétvége)

5. hét – „Elkezdek CoCozni!”

A laborra felkészülve:

·       Beszélgessünk Daphne Bavelier: Your brain on video games, https://youtu.be/FktsFcooIG8

előadása kapcsán az alábbi kiragadott részletekről:

o   "The video game players of tomorrow are older adults": 0.40-1:20

o   It is not true that "Screen time make your eyesight worse": 5:02

·       Van termék, nincs termék? Innen indulva: https://444.hu/2019/05/29/gigantikus-buborek-nohetett-az-esport-orulet-kore

Esport termék

Ha lenne X milliárdod, hogyan fektetnéd be? Opció lenne az esport? Tudsz terméket mondani? A nyilvánvaló esport tétel killer app játékon kívül, ami nyilván triviálisnak látszó válasz, de befektetésként nem értelmezhető, előre nem ütemezhető… de akkor mi lehet a „termék”? A kurzus értelmezésében reméljük, hogy nem a görög-római kultúra gladiátora, azaz a játékos…, de a világ biztosan ebbe az irányba fog haladni, pl. éppen a foci mintájára…

 

A maradék egy óra a CoCozás szervezett elkezdése.

Az ötödik labor választható feladatai:

·       CoC Friendly War-beli részvétel (határidő: a labor alatt, dokumentálás: videó (KAPCSOLATBAN megosztva), pl. Google Play-an keresztül rögzítve, 1 attack 5 pont, de max. 15 pont számolható el)

·       CoC kurzus klánok közötti Friendly War-beli részvétel (határidő: a labor utáni hétvége, dokumentálás: videó (KAPCSOLATBAN megosztva), pl. Google Play-an keresztül rögzítve, 1 attack 3 pont, de max. 9 pont számolható el)

·       CoC éles CW-beli (tehát nem friendly war) részvétel (határidő: a labor utáni hétvége, dokumentálás: videó (KAPCSOLATBAN megosztva), pl. Google Play-an keresztül rögzítve, 1 attack 3 pont+3 pont, ha win, ugye max. 2 attack lehet, mert itt 1 nap a preparation day és 1 a battle day, ha a klán is győz, további 3 pont, így mindösszesen ez 15 pont lehet, ha minden bejön)

·       Klánod részvételét bemutatandó készítsd el a „sajtó” felé szánt egy oldalas (lásd múlt labor) pdf-et (határidő labor utáni hétvége, 3 pont, egyszer számolható el)

·       A hatodik laborig a legtöbb lájkot kapó pdf további 3 pont.

6. hét – „Elkezdek Royalozni!”

A laborra felkészülve:

·       Beszélgessünk a korhatárokról, a CR-el azt kellene szubjektíven elérni, hogy ismerd is az érzést, hogy milyen frusztráló érzés lehet adott esetekben a vereség, miért fullad ki a stratégia, hogy „csak addig játszok, amíg nem vesztek” stb.… miért ajánlják vesztes szériában letenni és lazítani egy kicsit…

Szerezz személyes élményeket

A LoL-ban a BrainB absztrahálta karakter elvesztését sokan ismerik, a mobil játékok pár óra beletétele után több tipikus játékélmény átélését lehetővé teszik. Például a CR-ben King Lvl5 után egy privát torna során lehet közösségi élményt szerezni (ahogy a családi, majd baráti körben ezt tipikusan meg kellett volna mindenkinek tapasztalnia 9-11 éves kora között…)

 

A maradék egy óra a Royálozás szervezett elkezdése.

Az hatodik labor választható feladatai:

·       Mutasd be egy VOD-ban (a szokásos Google Playon keresztüli képpel-hanggal) a CR deck-edet. Magyarázd meg az alapvező szabályszerűségeket, hogy mire mit teszel stb. (5 pont, határidő a labor utáni hétvége, posztold ki a videó YB linkjét a KAPCSOLATBA).

·       Lépj be egy CR klánba (2 pont, határidő a labor).

·       Mutasd be egy VOD-ban (a szokásos Google Playon keresztüli képpel-hanggal) ahogyan a CR-ben játszol pár partit (play with friend) (5 pont, határidő a labor utáni hétvége, posztold ki a videó YB linkjét a KAPCSOLATBA).

·       Mutasd be egy VOD-ban (a szokásos Google Playon keresztüli képpel-hanggal) ahogyan a CR-ben részt veszel egy privát tornán (5 pont, határidő a labor utáni hétvége, posztold ki a videó YB linkjét a KAPCSOLATBA).

CoC ismétlés:

·       Tanulmányozz bázisokat, majd építs egy új saját bázist! Határidő: a labor 18-i (6. labor) vége. Az építés egy részét (hang, facecam) örökítsd meg YB csatornádon, azt linkeld ide kommentként: 3 pont, aki a labor kezdetéig a legtöbb lájkot kapja, annak +5 pont laborközösségenként. (Majd ráépülő feladat lesz a laborok elemzés fázisában a bázis elemzése.)

·       A laborklánok minden tagja +3 pont ha a klán szintet lép (határidő a félév végi elszámolás)

·       Posztold ki a kapcsolatba a hét elején megadott kommenthez a bázisod képét, a 6. labor kezdetéig legtöbb lájkot kapó bázis 5 pont, nem laborközösségenként, hanem minden pénteki laborra közös, de TH szintenként megy!!! Csak 5-th szintől megy a verseny, de a fölött +1 pont, tehát a legszebb 9-es TH-s 9 pontot kap.

 

7. hét – „Elkezdek streamelni”

A laborra felkészülve:

·       idén már eddig is erőltettük a facecam+audió+kurzus jelvények streameket, aki ennek kapcsán még nem tette meg, olvassa még el ezt az alapdoksit hozzá: Paul "ReDeYe" Chaloner, Talking Esports, http://www.peteragardi.hu/Talking%20Esports.pdf

·       Fussuk át a Bátfai Norbert, Szabó József, Besenczi Renátó, Jeszenszky Péter, Szabella Olivér, Abai Alex, Kocsis Dávid, Bozsányi András, Szabó Ákos, Ispány Márton (2018) “Az oktatás és az esport szinergiája” című cikket, a 136. oldaltól indul, abban is az API-kal kapcsolatos részeket: http://www.nye.hu/sites/default/files/u5/KFI/onk.pdf

Esport termék folytatás

·       Streamelés, közösségépítés?

·       Általában beszéljünk a játék API-k szerepéről. Milyen szolgáltatást tudsz elképzelni kedvenc játékod API-jára? Milyen szolgáltatás hiányzik vagy mit lehetne jobban megcsinálni?

o   A DEAC-Hackersben többször felmerült az edzőket támogató API-ra épülő app… de mégsem került kifejlesztésre, egyébként a LoL-ban tipikusan megfigyelhető, hogy ami jó elemző rész volt a Riot API-ra építve, a kliensbe is bekerült…
lásd még a RobotEdző, RobotTanár témákat a NEMESPOR-Karacsony-kutatasi-jegyzokonyv.pdf (2017) doksiban a NEMESPOR listán.

o   Közben már magyar „gamer coaching” startup is van: https://omnicoach.gg/

o   A BrainB TDK kapcsán felmerült a „karakter elvesztésének” előrejelzése, ami egy 5letnek ugyancsak jó, de itt sem lesz fejlesztésünk…

o   ? – mi lenne itt a szent grál?

Az Esport mögött?

·       A gyermekkor vége

·       Merlin Donald

·       Julian Jaynes

·       Szolón hackerei

A maradék egy óra a CR folytatása. Figyeld meg, hogy változik a játékélmény és a meta (intuitíven bejön az a deck, ami a normál játékban bejött?), ha tripla elixírrel nyomjuk?

A hetedik labor választható feladatai:

·       CoC-ban vegyél részt a CG-ben (2 pont, határidő a labor hétvégéje, screenshot bizonyíték a KAPCSOLAT ilyen posztja kommentjébe)

·       CoC-ban donete-old a klántársaidat (2 pont, határidő a labor hétvégéje, screenshot bizonyíték a KAPCSOLAT ilyen posztja kommentjébe)

·       CR-ban donete-old a klántársaidat (2 pont, határidő a labor hétvégéje, screenshot bizonyíték a KAPCSOLAT ilyen posztja kommentjébe)

·       Mutasd be egy VOD-ban, hogyan változik a játékélmény és a meta ha tripla elixírres CR meccset játszol? (5 pont, határidő a labor hétvégéje, link a KAPCSOLAT ilyen posztja kommentjébe)

·       Nyerj egy meccset a laboros CR tornán (5 pont, egyszer számolható el)

·       Kommentelj valamit, ami nem tetszik a SOLON 2020 programban (2 pont, egyszer számolható el, határidő a labor hétvégéje)

·       Oszd meg a SOLON 2020 doksit (1 pont, egyszer számolható el, határidő a labor hétvégéje, ha egy szülő ez alapján érdeklődik, akkor további 5 pont)

8. hét – „Edzőség”

Edző vagy

·       Játékspecifikus meták.

·       Játékspecifikus edzéstervek.

A maradék egy óra a CR folytatása. Kipróbáljuk a Draft Battle alapú privát tornát.

A nyolcadik labor választható feladatai:

·       A DEAC-Hackers LoL középvezető-edzője vagy, várhatóan 15 UP korú játékos fog megjelenni az első online edzésen, készíts edzéstervet, hogy töltöd ki a másfél órás foglalkozást! (határidő a labor hétvégéje, 1 oldalas pdf kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 8 pont)

·       A DEAC-Hackers CS középvezető-edzője vagy, várhatóan 15 UP korú játékos fog megjelenni az első online edzésen, készíts edzéstervet, hogy töltöd ki a másfél órás foglalkozást! (határidő a labor hétvégéje, 1 oldalas pdf kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 8 pont)

·       A DEAC-Hackers CR középvezető-edzője vagy, várhatóan 15 UP korú játékos fog megjelenni az első online edzésen, készíts edzéstervet, hogy töltöd ki a másfél órás foglalkozást! (határidő a labor hétvégéje, 1 oldalas pdf kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 8 pont)

·       A DEAC-Hackers CoC középvezető-edzője vagy, várhatóan 15 UP korú játékos fog megjelenni az első online edzésen, készíts edzéstervet, hogy töltöd ki a másfél órás foglalkozást! (határidő a labor hétvégéje, 1 oldalas pdf kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 8 pont)

·       A DEAC-Hackers Fortnite középvezető-edzője vagy, várhatóan 15 UP korú játékos fog megjelenni az első online edzésen, készíts edzéstervet, hogy töltöd ki a másfél órás foglalkozást! (határidő a labor hétvégéje, 1 oldalas pdf kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 8 pont)

·       … és ugyanez bármely játékra.

9. hét – „Milyen játékot fejlesszünk?”

Fejlesztő vagy

·       Milyen a játék API-kra épülő harmadik feles projekteket ismertünk meg az előző labor edzésterveiben?

A maradék egy óra a CR tornák folytatása.

A kilencedik labor választható feladatai:

Az előző hét kiposztolt edzésterveit értékelt egy írásos dokumentum formájában (határidő a labor hétvégéje, fél oldalas pdf, vagy akár korrektúra funkcióval az eredeti dokumentum, kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 7 pont).

10. hét – „Milyen játékot fejlesszünk 2?”

Kreatív vagy

·        „A játék vége” – c. előadás ismertetése, vitája.
Az előadás felkészülési változata: https://youtu.be/BSGVD-gZwPI

illetve:

http://smartcity.inf.unideb.hu/~norbi/DEACH/BatfaiAJatekVege_001.pptx

http://smartcity.inf.unideb.hu/~norbi/DEACH/BatfaiAJatekVege_001.pdf

A maradék egy óra a CR tornák (Lumberjack Rush) folytatása.

A kilencedik labor választható feladatai:

·       Ismersz „introspektív játékot”? (határidő a labor hétvégéje, kiposztolva a KAPCSOLAT-ban, 5 pont).

11. hét – „Elkezdek Minecraftozni!”

A laborra felkészülve:

·       Microsoft: Minecraft (Malmö), The Malmo Platform for Artificial Intelligence Experimentation, https://www.ijcai.org/Proceedings/16/Papers/643.pdf

·       Fighting Zombies in Minecraft With Deep Reinforcement Learning,

·       http://cs229.stanford.edu/proj2016/report/UdagawaLeeNarasimhan-FightingZombiesInMinecraftWithDeepReinforcementLearning-report.pdf

·       Malmö install: https://github.com/Microsoft/malmo

A maradék egy óra a CR tornák (Normal Battle) folytatása.

·       A 11 labor választható feladatai:
DEAC-Hackers bázisépítési művészeti verseny: a dec. 1 (vasárnap) 20.00-ig a KAPCSOLAT-beli FB poszthoz a DEAC-Hackers kiírást mutató művészi alkotás bázisa a legtöbb lájkot kapja, az 8 pontot számolhat el, aki csak részt vesz a szóban forgó kiírást tartalmazó bázisával, az 4 pontot számolhat el a kurzusban.

·       MALMÖ install, 4 pont, határidő labor hétvége.

·       Ennek az ágensek a reprózása: https://youtu.be/bAPSu3Rndi8, 9 pont, határidő labor hétvége.

12. hét – „Westworld”

A laborra felkészülve:

·       Westworld, s1e3, 2:30-tól: https://youtu.be/fs9Wyuub3jY?t=150

·       John Carmack, https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2547632585471243&id=100006735798590

·       Esport nyelv: https://gitlab.com/nbatfai/pasigraphy-rhapsody/blob/master/para/docs/para_prog_guide.pdf

Válasz a „milyen játékot fejlesszük kérdésre”: a Mesterséges homunkuluszt! Lásd:

Bátfai N. (2019a) A játék vége, Debreceni Egyetem és a DJ Digitális Sport Tudásközpont, Országos Esport Konferencia, (a kiadványba beküldött kézirat)

A PaRa formalizálás intuitíven: https://www.imdb.com/title/tt0309820/ amikor Luther készíti a német nyelvű bibliát.

A maradék egy óra a CR tornák (Normal Battle) folytatása.

A 12 labor választható feladatai:

·       Egy induló esport folyóirat főszerkesztője vagy, készítsd el a folyóirat egy demó változatát! (pdf, labor hétvége, 9 pont)

·       Add meg egy mondat PaRa formalizációját a saját világodban! (LuaLaTeX-es vizualizációjából pdf, labor hétvége, 9 pont)

·       Add meg az alábbiak PaRa formalizációját a saját világodban! A FOL, first order logic átírat és a LuaLaTeX-es vizualizációjából pdf, tipp: https://gitlab.com/nbatfai/pasigraphy-rhapsody

o   A Miatyánk (9 pont, utolsó labor)

o   A robotika Asimov-féle három törvénye (9 pont, utolsó labor)

o   A "Helló, Világ!" program (9 pont, utolsó labor)

14. hét – A félév lezárása

Gyakorlati jegyek kiosztása, beírása.

Debrecen, 2019. dec. 7.
Dr. Bátfai Norbert



[1] Bátfai Norbert, GNU GPL v3, https://github.com/nbatfai/esport-talent-search

[2] http://smartcity.inf.unideb.hu/~norbi/BrainBSeries6/build-BrainBS6-WinTest-nbatfai_entropy-v17-Desktop_Qt_5_11_1_MSVC2017_64bit-Release.zip

[3] http://smartcity.inf.unideb.hu/~norbi/BrainBSeries6/measurements/NB/NB3%20Win%20mouse%20EgerNEMESPOR%20BrainB%20Test%206.0.3%20-%20Mon%20Aug%2013%2020181534166585498/Test-6000-stats.txt

[4] A tutor online, pl audióban elég, ha részt vesz a streamben.

[5] https://mitpress.mit.edu/books/raising-stakes

[6] https://lookaside.fbsbx.com/file/Amat%C5%91r-sportszerz%C5%91d%C3%A9s-e-sport-2018.pdf?token=AWyP_iQWpFOlOJGVTippgLBulq2fMrLtt95iIiAQSXykR1hT6J1HpAGK7DKLpsON6SIq21i9pdLgRX9mLQePq5FJCPdxC8TUdg8XR6q7BMRs44XcmU3i0-LihL8R4YjESUICNjK3sNnBiAWCKmW-kqdHVGQiTvfMiIArklMnZZK5tA