Információs
rendszerek menedzselése
A tananyag feldolgozása heti
bontásban
HÉT |
TÉMA |
MEGJEGYZÉS |
1.
|
Tájékoztatás a tárggyal, tananyaggal, vizsgáztatással
kapcsolatos tudnivalókról. Az információs rendszer,
mint IT szolgáltatás. |
|
2.
|
Az IT infrastruktúra könyvtár (ITIL) kialakulása, státusza (elérhetőség, „legjobb gyakorlat”, „de facto” szabvány, minőség alapú megközelítés). |
|
3.
|
Az IT infrastruktúra könyvtár szerkezetének kialakulása, folyamatok, könyvek, „puzzle” diagram. |
|
4.
|
A konfigurációkezelés
és kapcsolatai, a konfigurációs adatbázis (CMDB),
konfigurációs elem (CI). A változáskezelés és kapcsolatai, a tanácsadó testület (CAB) szerepe. A kiadáskezelés és kapcsolatai. Az incidenskezelés és kapcsolatai. A problémakezelés és kapcsolatai. |
|
5.
|
Az ügyfélszolgálat (service desk) szerepe és jelentősége. Az ügyfélszolgálat létrehozásának kérdései. |
|
6.
|
A szolgáltatási szint menedzselése (SLM), szolgáltatási szint- ( |
|
7.
|
A kapacitások kezelése és kapcsolataik. Az IT szolgáltatások pénzügyi menedzselése. Elérhetőségkezelés. |
|
8.
|
A szolgáltatások folytonosságának menedzselése. Az ügyfélkapcsolatok menedzselése (CRM). |
|
9.
|
Az ICT infrastruktúra menedzselése. |
|
10. |
Biztonsági kérdések menedzselése.
(Security) A környezeti infrastruktúra
kezelése. |
|
11. |
Projekt menedzsment, a projekt szemlélet szerepe, PRINCE2. |
|
12. |
Alkalmazáskezelés (SLC, HLC, oktatás, stb..). |
|
13. |
Alternatív módszertanok, COBIT, COBRA, … |
|
14. |
Az ITIL vizsgarendszer CP, EXIM. |
|
15. |
Összefoglalás, konzultáció, a vizsgákkal kapcsolatos
problémák megbeszélése. |
|