Elektronikus oktatás (INRK251-M130)

Tantárgyfelelős:

dr. Bujdosó Gyöngyi

A tárgy oktatója:

dr. Fazekas Gábor

Óraszám/hét:

2+2

Kreditszám:

5

Számonkérés módja:

Szóbeli/Írásbeli

A tárgy  célja, rövid tematikája:

A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat az oktatásban alkalmazható információs és kommunikációs (IKT) eszközökkel, eszközrendszerekkel és az elektronikus környezetek által az oktatás számára teremtett lehetőségekkel.

Tisztában legyenek az e-tanítás és az e-learning fogalmával, értelmezésével. Rendelkezzenek az eszközök használatához szükséges elméleti háttérrel, megismerjék a tananyagfejlesztés és közvetítés legfontosabb eszközeit. Megismerjék az elektronikus tanítás módszertani lehetőségeit. Képesek legyenek a rendelkezésre álló eszközökett az oktatás folyamatába beépíteni, segítségükkel a sajátosságoknak megfelelő tananyagot fejleszteni.

Ismerjék meg az elektronikus tanítás alapfogalmait, az iskolában használatos eszközöket.  Ismerje meg az elektronikus igitális tananyagok fejlesztésének módszertani problémáit, a vizuális kommunikáció alapjait, a tananyag készítésének kiadványszerkesztési alapjait – elméleti és gyakorlati vonatkozásban is.

Az e-learning fogalma, értelmezései. E-learning keretrendszerek architektúrája és alkalmazása az oktatásban. Az e-learning és megjelenési alapformái, előnyei és hátrányai, kommunikációs modellje. Konstruktív e-learning tanulási környezet kialakításának, tananyag fejlesztésének módszertana. A szabványosítás szükségessége, gyakorlati jelentősége. Interaktív tábla alkalmazása, interaktív tananyag fejlesztésének módszerei.

Ajánlott irodalom:

       Forgó, Hauser és Kis-Tóth: Médiainformatika. A multimédia oktatástechnológiája. Líceum Kiadó. Eger, 2004.

       Forgó Sándor: Az új média és az elektronikus tanulás. Új Pedagógiai Szemle, 2009/8–9. 91-97, http://www.ofi.hu/tudastar/multimedias

       Tószegi Zsuzsanna: Multimédia a könyvtárban. Akadémiai Kiadó, Budapest.