Elektronikus oktatás (INRK251-M130)
Tantárgyfelelős:
|
dr.
Bujdosó Gyöngyi |
A
tárgy oktatója: |
dr. Fazekas
Gábor |
Óraszám/hét:
|
2+2 |
Kreditszám:
|
5 |
Számonkérés
módja: |
Szóbeli/Írásbeli |
A tárgy célja, rövid tematikája:
A tantárgy célja, hogy
megismertesse a hallgatókat az oktatásban alkalmazható információs és
kommunikációs (IKT) eszközökkel, eszközrendszerekkel és
az elektronikus környezetek által az oktatás számára teremtett lehetőségekkel.
Tisztában legyenek az e-tanítás
és az e-learning fogalmával, értelmezésével.
Rendelkezzenek az eszközök használatához szükséges elméleti háttérrel,
megismerjék a tananyagfejlesztés és közvetítés legfontosabb eszközeit.
Megismerjék az elektronikus tanítás módszertani lehetőségeit. Képesek legyenek
a rendelkezésre álló eszközökett az oktatás
folyamatába beépíteni, segítségükkel a sajátosságoknak megfelelő tananyagot
fejleszteni.
Ismerjék meg az elektronikus
tanítás alapfogalmait, az iskolában használatos eszközöket. Ismerje meg az elektronikus igitális tananyagok fejlesztésének módszertani problémáit,
a vizuális kommunikáció alapjait, a tananyag készítésének kiadványszerkesztési
alapjait – elméleti és gyakorlati vonatkozásban is.
Az e-learning
fogalma, értelmezései. E-learning keretrendszerek
architektúrája és alkalmazása az oktatásban. Az e-learning
és megjelenési alapformái, előnyei és hátrányai, kommunikációs modellje.
Konstruktív e-learning tanulási környezet
kialakításának, tananyag fejlesztésének módszertana. A szabványosítás
szükségessége, gyakorlati jelentősége. Interaktív tábla alkalmazása, interaktív
tananyag fejlesztésének módszerei.
Ajánlott
irodalom:
–
Forgó, Hauser és Kis-Tóth: Médiainformatika. A
multimédia oktatástechnológiája. Líceum Kiadó. Eger, 2004.
–
Forgó Sándor: Az új média és az elektronikus
tanulás. Új Pedagógiai Szemle, 2009/8–9. 91-97,
http://www.ofi.hu/tudastar/multimedias
–
Tószegi Zsuzsanna: Multimédia a könyvtárban.
Akadémiai Kiadó, Budapest.